دنیای تکنولوژی

اخبار تکنولوژی و دنیای فناوری اطلاعات

دنیای تکنولوژی

اخبار تکنولوژی و دنیای فناوری اطلاعات

اخبار تکنولوژی ، جدیدترین رویدادهای فناوری ، بررسی گوشی و تبلت ،معرفی نرم افزار و ...

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۶
تیر

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس خارج کنیم؟


اینستاگرام از ابتدای آغاز به کار خود راهی برای غیرفعال کردن موقتی اکانت اینستاگرام قرار نداده بود. حالا اینستاگرام این قابلیت را اضافه کرده تا هر مدت که دوباره به اکانت خود بازگردید اکانت شما غیر فعال شده و هیچ کسی به تصاویر و پروفایل شما دسترسی نداشته باشد.


در ادامه ی مطلب بخوانید ...

۲۴
تیر

تنها چند ساعت پس از آن که ایالات متحده و ۵ قدرت دیگر جهان توافق کردند که در پی فعالیت هسته‌ای کنترل شده ایران، تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان لغو شوند، کمپانی‌هایی مثل اپل فعالیت‌ خود را برای ورود به بازار تشنه کشور آغاز کردند.


پیش‌تر وال استریت ژورنال گزارش داده بود که اپل در حال مذاکره با یک توزیع‌کننده ایرانی است تا بتواند کانال فروش خود در این منطقه را بازگشایی کند. سایر کمپانی‌های بزرگ آمریکایی از جمله بوئینگ و جنرال الکتریک هم در پی آن هستند تا بتوانند در بازار ایران سرمایه‌گذاری کرده یا فروش فعلی خود را گسترش دهند.

روز سه‌شنبه، ایالات متحده پذیرفت که برخی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بردارد و در ازای آن ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را به صورت محدودتری دنبال کند.

قیمت گجت‌های اپل بالا رفت در حالی که پشتیبانی و خدمات پس از فروشی برای آن وجود نداشت

تحریم‌های اقتصادی تنها باعث شد که بازار ایران برای محصولات اپل، خصوصا آیفون و آیپد تشنه‌تر شود. این موضوع زمینه قاچاق گسترده این محصولات به بازار ایران را هم فراهم کرد و شرکت‌های نامعتبری به گارانتی محصولات اپل پرداختند. قیمت گجت‌های اپل بالا رفت در حالی که پشتیبانی و خدمات پس از فروشی برای آن وجود نداشت. اما حتی در این شرایط هم ایرانی‌ها علاقه زیادی به اپل و محصولات این کمپانی نشان می‌دادند و با تمام این اوصاف آیفون و آیپدهای اپل فروش بسیار خوبی در ایران داشتند.

پس از آن که باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ قوانین تحریم‌ها علیه ایران را اصلاح کرد، اپل اعلام کرد که محصولات خود را به مشتریانی که قصد دارند تلفن خود را به ایران ببرند، خواهد فروخت.

اما حالا گزارش‌ها حاکی از آنند که اپل از اکتبر پارسال که با توزیع‌کنندگان ایرانی مذاکره می‌کرد، کار بر روی بازار ایران را آغاز کرده است. بر اساس آخرین شایعات اپل قصد دارد به جای ورود مستقیم به بازار ایران، از طریق خرده‌فروشی‌های بزرگ و توزیع‌کنندگانی که در اروپا و آسیا نیز به عنوان نماینده اپل حاضر هستند، در بازار کشورمان فعالیت کند.

۲۴
تیر

چگونه از صحت نماد اعتماد الکترونیکی مطمئن شویم؟!!!


بارها در پرداخت درباره نماد اعتماد الکترونیکی، روش های دریافت اینماد، ضرورت استفاده از آن و مزایایی که برای خریدار و فروشنده خواهد داشت نوشته ایم.

اما چگونه به نماد اعتماد الکترونیکی نشان داده شده در یک فروشگاه اینترنتی یا یک کسب و کار آنلاین اطمینان کنیم و با آرامش خرید کنیم.

مطابق با گفته کارشناسان سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان متولی اینماد در کشور اگر تصویری از لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت یک کسب و کار اینترنتی را مشاهده کردید، برای اطمنیان و امنیت بیشتر لازم است به این نکات توجه کنید :

  • با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنید.
  • مطمئن شوید صفحه ای که مشاهده می کنید، صفحه اصلی مرورگر شماست و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
  • دقت داشته باشید که صفحه مجوز حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد.
  • حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می شود یکسان باشد.
  • دامنه وب سایت فروشگاه مورد نظر خود را در فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی منتشر شده در سایت نماد اعتماد به آدرس enamad.ir جستجو کنید.

 

اگر در فروشگاه اینترنتی مغایرتی مشاهده شود

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات فروشگاه می توانید موضوع را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گزارش دهید.

در آخر صفحه مجوز، لینک ارسال هرگونه گزارش تخلف قرار داده شده که شما می توانید هرگونه شکایت یا تخلف فروشگاه را از طریق آن به مرکز توسعه تجارت الکترونیک گزارش کنید.

 

چند نکته کوتاه پیرامون مجوز فعالیت کسب و کارهای اینترنتی

  • فروشگاه های اینترنتی هنگام ارائه کالا یا خدمات به شما باید به مفاد تعهدنامه ای که نزد مرکز تسعه گذاشته اند پایبند باشند. لینک این تعهدنامه برای دسترسی همگان در صفحه مجوز نماد اعتماد گذاشته شده است.
  • مجموعه ای از قوانین و مقررات مورد نیاز مصرف کنندگان برای انجام خریدهای اینترنتی در صفحه اصلی پرتال نماد اعتماد در اختیار شما قرار گرفته است.
  • با مطالعه و آگاهی از قوانین در خریدهای خود موارد قانونی را از فروشندگان درخواست کنید.
  • اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانید اقدام به ثبت درخواست خود رد پرتال نماد کنید.
۲۴
تیر

در صورتی که یکی از کاربران گوشی های هوشمند باشید، بدون شک از اسمارت فون خود انتظار دارید که شارژ باتری آن دیرتر مصرف شده و مدت زمان بیشتری را در هنگام دسترس نبودن شارژ به شما خدمات دهد.مصرف زیاد باتری در گوشی های هوشمند تا حدی قابل قبول می باشد اما مصرف بیش از حد آن ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که شاید باتری گوشی خراب شده باشد و شاید هم به این فکر بیافتید که یک باتری نو بخرید.معرفی ۱۰ تا از پر مصرف ترین برنامه های گوشی های اندروید میپردازد را توجه نموده و آن را تا انتها مطالعه فرمایید .

 

در لیست زیر ۱۰ تا از پر مصرف ترین برنامه های اندروید که باتری دستگاه شما را به چالش میکشد را قرار داده ایم:

 

۱ . AllShareCast Dongle S/W Update (Samsung)

۲ . ChatON Voice & Video Chat (Samsung)

۳ . Beaming Service for Beep’n’Go (Moheam)

۴ . magicApp: Free Calls (magiclack VocalTec)

۵ . Samsung WatchON Tablets

۶ . Facebook

۷ . Path

۸ . PPS for Mobile

۹ . Vault-Hide SMS Pics & Videos

۱۰ . Al-Moazin Lite Prayer Times

اگر شما دارای یکی از گوشی های گلگسی نوت ۴ یا گلکسی اس ۵ سامسونگ هستید.این را باید بدانید که برنامه های پیشفرض AllShareCast Dongle و ChatON Voice & Video Chat از مضر ترین و پرمصرف ترین برنامه ها برای باتری هستند.البته میتوان به برنامه های معروف دیگری مانند Facebook و Path نیز اشاره کرد .

 

اما در این بین به جز نرم افزار ها ، بازی ها نیز نقش مهمی در مصرف شارژ باتری دارند .

این هم ۱۰ تا از بازی هایی که روند کم شدن شارژ را سریعتر میکنند !

 

۱ . Puzzle & Dragons (GungHo Online Entertainment)

۲ . Hay Day (Supercell)

۳ . Candy Crush Saga (King)

۴ . Minecraft – Pocket Edition (Mojang)

۵ . Cookie Jam (SGN)

۶ . Pet Rescue Saga (King)

۷ . Clash of Clans (Supercell)

۸ . Bubble Witch 2 Saga (King)

۹ . Farm Heroes Saga (King)

۱۰ . Angry Birds (Rovio Mobile)

 

در لیست زیر به معرفی ۱۰ تا از برنامه هایی که تاثیر زیاد بر عملکرد سیستم گوشی میگذارند و یا ممکن است سرعت اجرای اپلیکیشین های دیگر را کند کنند می پردازیم:


۱ . Facebook
۲ .Path
۳ .۹GAG Funny Pics & Videos
۴ . Instagram
۵ . Spotify Music
۶ . BBM (BlackBerry)
۷ . QQ (Tencent Technology)
۸ . textPlus Free Text & Calls
۹ . Wattpad Free Books & Stories
۱۰ . iFunny : )

 

و این هم ۱۰ برنامه ای که بیشترین فضا را بر روی گوشی اشغال میکنند:


۱ . NY Times – Breaking News
۲ . Tango Messenger Video & Calls
۳ . Spotify Music
۴ . Facebook
۵ . Chrome Browser
۶ . ۹GAG Funny pics & videos
۷ . Instagram
۸ . LINE camera – Selfie & Collage
۹ . Vine
۱۰ . Talking Angela

 

اگر گوشی شما شارژ باتری زیادی مصرف می کند و یا کمی کند شده است ، به شما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به لیست برنامه های خود بیاندازید و چنانچه یک یا چند تا از برنامه خود را در لیست بالا مشاهده می کنید که بلا استفاده هستند اقدام به حذف آنها کنید .

۲۳
تیر

تنها دقایقی قبل از گذر نیو هورایزن از کنار پلوتون ناسا عکسی رنگی از این سیاره را در اینستاگرام منتشر کرد. این عکس در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر دوشنبه ۲۲ تیر ماه گرفته شده است. عکس با کیفیت نیز پس از شروع گذر نیو هورایزن منتشر خواهد شد.


در این عکس می‌توانیم قلب پلوتون را با جزئیاتی بیشتر مشاهده کنیم. پوسته‌ای که مشاهده‌ی آن در عکس‌های قبلی ناممکن بود و کمربند تاریک این سیارک در عکس جدید کاملا واضح هستند.



عکس‌های بیشتری از پوسته‌ی پلوتون در روزهای آینده منتشر خواهند شد. اولین عکس با کیفیت بالا فردا عصر و عکس‌های بعدی در طی هفته‌ی جاری در اختیار عموم قرار خواهند گرفت. همچنین دسته‌ی کامل عکس‌ها در مهر ماه سال جاری منتشر خواهند شد.

با این که احتمال یک در ۱۰ هزار وجود دارد که نیو هورایزن در مسیر خود با اجرام آسمانی برخورد کند، محققان در ناسا کاملا مطمئن هستند که امروز این فضاپیما ماموریت ۹ ساله‌ی خود را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.

۲۳
تیر

استیو جابز موسس شرکت اپل، سال‌های بسیاری را صرف نوآوری و خلق تازه‌هایی در دنیای تکنولوژی کرد. او ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو چشم به جهان گشود. در سال ۱۹۷۶ به همراه یکی از دوستانش اپل را تاسیس کردند. وی در زمان تاسیس اپل تنها ۲۱ سال داشت. چند سال بعد از تاسیس اپل، جابز به دلیل مشکلات مدیریتی اپل را ترک کرد و شرکتی با نام Next را تاسیس کرد که محصولاتی نظیر Next Computer را روانه بازار کرد، اما باز هم کار در این شرکت برایش دوامی نداشت و اپل این شرکت را خرید و باعث شد استیو دوباره به اپل بازگردد و کار خود را از سر گیرد. او روز پنجم اکتبر سال ۲۰۱۱ با زندگی خداحافظی کرد و دنیای تکنولوژی را تنها گذاشت. جابز طی سال‌هایی که در عرصه کامپیوتر و تکنولوژی حضور داشت، خدمت‌های بسیاری کرد که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌همتا بودند.

 همانطور که می‌دانید پس از مرگ استیو جابز، فیلمی در مورد زندگی نامه‌ی وی ساخته شد. اشتون کوچر بازیگری هالیوودی است که در نقش استیو جابز ایفای نقش کرد. حال پس از این فیلم، فیلم جدیدی در خصوص زندگینامه استیو جابز در حال ساخت است که اولین تریلر آن منتشر شده است. زندگینامه جابز توسط والتر ایساکسون و فیلمنامه‌ی آن توسط آرون سورکین نوشته شده و کارگردانی آن را دنی بویل برعهده دارد. در این فیلم مایکل فسبندر در نقش جابز ایفای نقش می‌کند؛ از دیگر بازیگران می‌توان به ست روگن و جانا هافمن اشاره کرد.

ویدئوی زیر اولین تریلر فیلم جدید استیو جابز است:


http://www.aparat.com/v/igj16

۲۳
تیر

مارک زاکربرگ همه را دعوت به خواندن کتاب «مقدمه» ابن خلدون کرد

مجموعه کتاب‌های زاکربرگ با نام “یک سال کتاب!” بر روی ایده‌های بزرگی که بر روی تجارت و کسب‌ و کار و همچنین جامعه تاثیر می‌گذارند متمرکز شده است. تا اینجای کار اکثر انتخاب‌های وی مربوط به آثار معاصر بوده اما به‌عنوان یازدهمین انتخاب، وی کتاب “مقدمه” نوشته شده در سال ۱۳۷۷ میلادی توسط تاریخ‌شناس مسلمان، ابن خلدون را انتخاب کرده است.

مقدمه، اثری است که با هدف نهی تعصبات مرتبط با اتفاقات تاریخی و یافتن المان‌های مشترک در پیشرفت بشریت نگاشته شده است. نگاه هوشمندانه خلدون به تاریخ، وی را به‌عنوان یکی از متفکران پایه‌گذار تاریخ‌شناسی و جامعه‌شناسی مدرن مشهور کرده است.
زاکر برگ جدیدترین اثر انتخابی خود را اینچنین شرح می‌دهد:

این کتاب، تاریخ جهان، نوشته شده توسط روشنفکری است که سال‌ها پیش می‌زیسته است. تمرکز این اثر بر روی نحوه رشد و تعالی جامعه و فرهنگ بوده و شامل مباحثی چون ایجاد شهرها، سیاست، صنعت و علم است. اگرچه قسمت اعظمی از اعتقادات هنوز و پس از گذشت ۷۰۰ سال پیشرفت به اثبات نرسیده‌اند اما نگاه به آنچه در گذشته استنباط می‌شده در تقابل با شرایط جاری، جالب به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که اکثر کتاب‌ها و انتخاب‌های زاکربرگ درواقع به‌دنبال یافتن معایب و معضلات از دیدگاه جامعه‌شناسی هستند بنابراین خواندن کتابی که با هدف اندیشه پیرامون ایجاد جامعه نگاشته شده دور از انتظار نیست.

۲۳
تیر

اپلیکیشن ترافیک تهران با دریافت وضعیت ترافیکی و نمایش آن بر روی نقشه گوگل این امکان را به شما می‌دهد که ترافیک بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌های شهر تهران را به راحتی مشاهده کنید.
امکان مسیریابی هوشمند٬ یکی از ویژگی‌های برتر این اپلیکیشن است که بهترین و کوتاه‌ترین مسیر ممکن را تا مقصد مورد نظر برای شما نمایش می‌دهد.
هم‌چنین می‌توانید اطلاعاتی نظیر مسیر دقیق خطوط و ایستگاه‌های مترو٬ محل دقیق محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را بر روی نقشه گوگل مشاهده کنید.

ویژگی‌ها:

ترافیک لحظه‌ای تهران در نقشه گوگل
مسیریابی هوشمند (کوتاه‌ترین و بهترین مسیر ترافیکی)
محدوده زوج و فرد
محدوده طرح ترافیک
محل دقیق خطوط و ایستگاه‌های مترو تهران و حومه بر روی نقشه گوگل
پشتیبانی از اندروید ۲.۳ به بالا


نکات:

اطلاعات ترافیکی هر ۵ دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند.
حجم اطلاعات دریافتی ترافیک حدود ۳۰کیلوبایت می‌باشد.
اطلاعات بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها به مرور زمان تکمیل و به‌روزرسانی می‌گردند.

اطلاعات ترافیکی از وب‌سایت مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران استخراج می‌شوند.


لینک دانلود برنامه:

https://cafebazaar.ir/app/co.rozane.android.tehrantraffic/?l=fa


۲۳
تیر

پلیس نیویورک می‌گوید که رمزنگاری پیشرفته آیفون کار آنها را دشوارتر کرده است.

به گزارش Cultofmac پلیس آمریکا در طی ماه‌های گذشته همواره طرفدار کاهش رمزنگاری گوشی‌ آیفون بوده و حتی به مواردی چون اشتباه دستیار صوتی Siri در شماره‌گیری ۹۱۱ به جای ارایه اطلاعات درباره ۹/۱۱ ( یازده سپتامبر) معترض بوده است. 

اواخر سال ۲۰۱۴ که اپل تصمیم گرفت کلید قفل‌شکنی رمز آیفون را دیگر در اختیار پلیس قرار ندهد این نهاد امنیتی اصلا از این موضوع خوشحال نشد. 

در یک جلسه که اخیرا در کمیته دادگستری سنای آمریکا برگزار شد FBI از کنگره خواسته است تا به اپل ( و برخی شرکتهای دیگر ) فشار وارد کند تا آنها برای شکستن رمزنگاری آیفون با پلیس همکاری کنند. پلیس نیویورک در این جلسه گفته که در جریان تحقیقات پیرامون پرونده‌های مختلف در  تحقیق از ۷۴ دستگاه آیفون (‌به دلیل عدم توانایی در رمزگشایی)  به مشکل برخورده است. 

پلیس همچنین با اشاره به پرونده جدیدی که در جریان آن یک مقتول از صحنه قتل خود با گوشی آیفون فیلمبردای کرده و چون سیستم عامل گوشی iOS6 بوده پلیس توانسته فیلم را بازیابی کند و بر اساس آن متهم را مجبور به اعتراف کند. به گفته پلیس اگر این فیلم روی گوشی iOS8 قرار داشت پلیس قادر به بازیابی آن فیلم نبود. 

چندی قبل جیمز کامی مدیر FBI طی نامه‌ای سرگشاده مدعی شد که رمزنگاری گوشی‌های آیفون باعث کمک به تروریست‌هایی چون القاعده می شود. 

وی گفت: شغل من این است که از مردم محافظت کنم. رمزنگاری پیشرفته ‌ای که روز به روز هم بیشتر می‌شود روی عملکرد ما تاثیر می‌گذارد. 

تیم کوک مدیرعامل اپل چندی پیش گفته بود:‌ هیچ کدام از موافق این نیست که دولت، یا یک شرکت یا هر شخصی به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشد. این حق پایه‌ای حقوق بشر است. همه حق داریم اطلاعات شخصی خود را حفظ کنیم و آن را در اختیار کسی قرا رندهیم. 

اپل یکی از شرکتهایی بود که اخیرا در نامه‌ای سرگشاده به اوباما از وی خواست که پیشنهاد قانون ضد رمزنگاری را لغو کند.



منبع : آل تی ایران

۲۳
تیر

فوتوشاپ بیست و پنجمین سالگرد تولید خود را جشن گرفت. برنامه‌ای نرم‌افزاری که انقلابی را در ویرایش عکس و گرافیک و صنعت نشر و چاپ و تبلیغات به وجود آورد. فوتوشاپ تغییرات بزرگی را در فرهنگ بصری جهانیان به وجود آورد و قدرت تخیل تصویری انسان را هم وسعت داد.برای جشن تولد نگاهی به آرشیو می‌اندازیم و برخی از مشهورترین‌ها را بیرون می‌آوریم. در ادامه تصاویر فوتوشاپی برتر را می‌بینید.



جهت مشاهده ادامه ی تصاویر به ادامه ی مطلب بروید ...